Tabăra conține o suită de ateliere și se adresează participanților care doresc să-şi dezvolte partea artistică prin traversarea principalelor forme artistice cu mult ludic și amuzament.

Descriere: Atelierul cuprinde o serie de tehnici de dezvoltare personală prin comunicare verbală dar și nonverbală, folosind cele 7 instrumente artistice.

Vârstă: 7-13 ani

Structura atelierelor este special concepută astfel încât să ofere o bază teoretică şi practică în domeniul artelor. Participanții se vor familiariza cu diferite tehnici de exprimare artistice, prin care să-și îmbunătățească prin armonie sănătatea mentală și emoțională.

 

 

Modulul 1. Muzică: prin muzică, ritm și interpretare

Modulul 2. Pictură: prin desen și pictură

Modulul 3. Teatru: prin mișcare scenică și jocuri de rol

Modulul 4. Dans: prin diverse stiluri de dans

Modulul 5. Modelaj 3D: construcționism și constructivism cu ajutorul pieselor LEGO

Modulul 6. Poezie: prin folosirea figurilor de stil, prin ritm și rimă

Modulul 7. Film: prin vizionarea filmelor de scurt-metraj și dezbaterea acestora

 


Toți participanții sunt invitați la „Ateliere serioase de joacă” care sunt reprezentate de cele 4 categorii de jocuri (d.p.d.v. antropologic) sub o atentă supraveghere a animatorilor noștri educaționali:

  • jocuri de competiție (miza întrecerii implică strategii pentru a fi recunoscut ca cel mai puternic, cel mai curajos, cel mai inteligent, cel mai indemânatic învingător, improvizații spontane, șicane stânjenitoare, inconveniente tactice, perseverență etc.): Țară, țară vrem ostași, Leapșa, Lapte gros, Coarda, Statuile, Șotron ș.a.
  • jocuri de rol sau jocuri de simulare (miza jocului depinde de acceptarea temporară a iluziei unui rol, jucătorii devenind ei însiși un personaj mitic, fantastic, realist etc. și conformându-se ca atare regulilor jocului și conveției asumate): Rândunică mută-ți cuibul, Baba Oarba, Rațele și vânătorii, Hoții și vardiștii, Popa prosu’ ș.a.
  • jocuri de dicție sau jocuri de cuvinte (la granița dintre jocurile de competiție și cele de rol): Păsăreasca, Frământările de limbă, Spânzurătoarea, Telefonul fără fir, Fazan ș.a.
  • jocuri de vertij (impun distorsionarea percepției lucide specifică realității cotidiene și instaurează transă ludică haotică): Roaba, Datul în leagăn, Bătaie cu apă, Învârtitul pe loc, Roata, Elasticul ș.a.

 


Este important ca fiecare participant să deţină următoarele rechizite și materiale: ținută sport adecvată mişcării, o mapă, coli şi/sau un caiet, instrumente de scris și colorat – pentru a putea colecta și nota informații pentru ateliere și de a păstra materialele primite.

.