Tabăra conține o suită de ateliere și se adresează participanților care doresc să-şi dezvolte cunoștințele in diverse domenii, folosind metoda transdisciplinară.

Descriere: Atelierul cuprinde o serie de tehnici folosite pentru mărirea ariei de cunoaștere cu ajutorul ludicului, traverând domenii de interes general pentru cultura generală.

Vârstă: 7-13 ani

Cultura generală se referă la cunoștiințele de orice natură pe care un individ le posedă. Proiectul unei culturi generale este legat intrinsec de reflecții asupra naturii umane, fie concepută ca natură umană fie ca ceva de dincolo de naturalitatea culturii.

 

 

Modulul 1. Istorie

Istoria poate fi o explorare interesantă a evenimentelor și a ideilor care au ajutat la modelarea lumii noastre.  A învăța despre istorie înseamnă a înțelege trecutul. Totul prin ludic: facem diferența dintre mituri și legende, pentru că poveștile sunt creații literare orale. Punem accent pe jocurile de atitudine, ton, interpretare, pentru ca participanții la ateliere să fie mult mai receptivi și cointeresați. Atelierele ne ajută să întelegem cum funcționează lumea, cum se comportă oamenii, cum au ajuns societățile așa cum sunt ele acum, care este impactul indivizilor și a grupurilor precum și importanța trecutului în modelarea prezentului. Rezumând, organizăm ateliere ludice de antropologie.

Modulul 2. Geografie

Geografia a fost numită „mama tuturor științelor”. Folosim în ateliere serioase de joacă în geografie, pe măsură ce participanții vor căuta să știe ce se află de cealaltă parte a muntelui sau dincolo de râu. Explorarea a dus la descoperirea planetei noastre și a resurselor sale. Prin atelierele serioase de joacă și cunoaștere, ne dorim ca participanții să înțeleagă că geografia este o disciplină bine rotunjită care oferă cunoștințe despre lumea noastră în schimbare rapidă și despre modul în care oamenii au impact asupra planetei noastre. Ecologia este foarte importantă în atelierele montane.

Modulul 3. Matematică distractivă

Matematica dezvoltă gândirea logică, dezvoltă atitudinea critică, capacitatea de analiză și de sinteză, te învață să fii atent și ordonat. Prin atelierele serioase de joacă, participanții vor descoperi matematica distractivă, realizând cu ajutorul jocurilor, moduri diferite de înțelegere ale acestei științe exacte. Folosim metafora ca ancoră în realitate, ne deplasăm din real în abstract și invers, pentru a crea structuri logice și înțelegere deplină a sistemelor.

 


Toți participanții sunt invitați la „Ateliere serioase de joacă” care sunt reprezentate de cele 4 categorii de jocuri (d.p.d.v. antropologic) sub o atentă supraveghere a animatorilor noștri educaționali:

  • jocuri de competiție (miza întrecerii implică strategii pentru a fi recunoscut ca cel mai puternic, cel mai curajos, cel mai inteligent, cel mai indemânatic învingător, improvizații spontane, șicane stânjenitoare, inconveniente tactice, perseverență etc.): Țară, țară vrem ostași, Leapșa, Lapte gros, Coarda, Statuile, Șotron ș.a.
  • jocuri de rol sau jocuri de simulare (miza jocului depinde de acceptarea temporară a iluziei unui rol, jucătorii devenind ei însiși un personaj mitic, fantastic, realist etc. și conformându-se ca atare regulilor jocului și conveției asumate): Rândunică mută-ți cuibul, Baba Oarba, Rațele și vânătorii, Hoții și vardiștii, Popa prosu’ ș.a.
  • jocuri de dicție sau jocuri de cuvinte (la granița dintre jocurile de competiție și cele de rol): Păsăreasca, Frământările de limbă, Spânzurătoarea, Telefonul fără fir, Fazan ș.a.
  • jocuri de vertij (impun distorsionarea percepției lucide specifică realității cotidiene și instaurează transă ludică haotică): Roaba, Datul în leagăn, Bătaie cu apă, Învârtitul pe loc, Roata, Elasticul ș.a.

 


Este important ca fiecare participant să deţină următoarele rechizite și materiale: ținută sport adecvată mişcării, o mapă, coli şi/sau un caiet, instrumente de scris și colorat – pentru a putea colecta și nota informații pentru ateliere și de a păstra materialele primite.