Tabăra conține o suită de ateliere și se adresează participanților care doresc să-şi dezvolte cunoștințele despre geografie (relief), floră și faună.

Descriere: Atelierele cuprind o serie de tehnici de dezvoltare personală, cu ajutorul activităților specifice ecologiei.

Ateliere ludice: Pregătirea drumeției (explicarea drumului, aproximarea duratei parcurgerii traseului), rucsacul (ce conține un rucsac, truse și instrumente montane), încalțămintea (ce fel de încălțăminte trebuie folosită în funție de drumeție), îmbrăcămintea (câte schimburi și ce fel de îmbrăcăminte trebuie folosită în funcție de tipul de drumeție, anotimp și momentul zilei în care este aceasta planificată), instalarea cortului (găsirea unui loc pentru montare, etapele pentru instalare și dezinstalare), ecologizarea arealului de campare, improvizarea locului pentru gătit/ încălzit, cum se folosesc harta, GPS și busola ș.a.

Vârstă: 7-13 ani

Structura atelierelor este special concepută astfel încât să ofere o bază teoretică şi practică în domeniul educației civice și ecologice. Participanții se vor familiariza cu tehnicile de baza ale tursmului montan, responsabil și ecologic prin diverse activități ludice.

 

 

Modulul 1. NOŢIUNI ŞI STRUCTURI ECOLOGICE

Unitatea structurală a oricărui sistem ecologic este individul. Din punct de vedere biologic, el aparţine unei specii. Din punct de vedere ecologic, indivizii se grupează în populaţii (care ocupă o anumită zonă geografică). Mai multe populaţii pot ocupa aceeaşi zonă spaţială, formând o comunitate ecologică.

Modulul 2. LEGILE FUNDAMENTALE ALE COMUNITĂŢILOR ECOLOGICE

Reciclarea materialelor: elementele fundamentale necesare pentru întreţinerea proceselor vitale (exemple: C, N2, O2 etc.) suferă cicluri biologice completate cu faze anorganice.

Economia de energie: procesele biologice (la nivel individual şi la nivel comunitar) au loc cu flux minim de entropie, astfel încât consumul de energie necesar proceselor metabolice comunitare să fie minim.

Modulul 3. FACTORII DE MEDIU ŞI INFLUENȚA LOR ÎN SISTEMELE ECOLOGICE

Factorii de mediu pot fi grupaţi în două mari categorii:

– factori fizici (aer, apă, lumina, substrat, etc.)

– factori biologici (hrană, presiunea populaţiei, boli, etc.)

Pe noi ne vor interesa mai mult factorii fizici!

Modulul 4. PERTURBAREA ECHILIBRULUI ECOLOGIC

Noțiuni elementare prin care se pot corecta și menține urmările cauzate de lipsa responsabilității și a respectului față de natură

 


Toți participanții sunt invitați la „Ateliere serioase de joacă” care sunt reprezentate de cele 4 categorii de jocuri (d.p.d.v. antropologic) sub o atentă supraveghere a animatorilor noștri educaționali:

  • jocuri de competiție (miza întrecerii implică strategii pentru a fi recunoscut ca cel mai puternic, cel mai curajos, cel mai inteligent, cel mai indemânatic învingător, improvizații spontane, șicane stânjenitoare, inconveniente tactice, perseverență etc.): Țară, țară vrem ostași, Leapșa, Lapte gros, Coarda, Statuile, Șotron ș.a.
  • jocuri de rol sau jocuri de simulare (miza jocului depinde de acceptarea temporară a iluziei unui rol, jucătorii devenind ei însiși un personaj mitic, fantastic, realist etc. și conformându-se ca atare regulilor jocului și conveției asumate): Rândunică mută-ți cuibul, Baba Oarba, Rațele și vânătorii, Hoții și vardiștii, Popa prosu’ ș.a.
  • jocuri de dicție sau jocuri de cuvinte (la granița dintre jocurile de competiție și cele de rol): Păsăreasca, Frământările de limbă, Spânzurătoarea, Telefonul fără fir, Fazan ș.a.
  • jocuri de vertij (impun distorsionarea percepției lucide specifică realității cotidiene și instaurează transă ludică haotică): Roaba, Datul în leagăn, Bătaie cu apă, Învârtitul pe loc, Roata, Elasticul ș.a.

 


Este important ca fiecare participant să deţină următoarele rechizite și materiale: ținută sport adecvată mişcării, o mapă, coli şi/sau un caiet, instrumente de scris și colorat – pentru a putea colecta și nota informații pentru ateliere și de a păstra materialele primite.

link detalii ofertă