Tabăra conține o suită de ateliere și se adresează părinților copiilor participanți care doresc ca aceștia să-și descopere și dezvolte inteligența emoțională, îndreptându-ne atenția spre jocuri destinate înțelegerii și dezvoltării empatiei.

Descriere: În cadrul atelierelor copiii își vor identifica gândurile iraționale, vor înțelege cum le afectează viața de zi-cu-zi, incluzând performanța școlară și relațiile cu ceilalți și vor cum pot gestiona aceste gânduri pentru a avea o viață funcțională și plăcută. Cu ajutorul completării unor chestionare de evaluare a gândurilor iraționale la începutul și la finalul programului, copiii vor putea observa cum unele tipare de gândire încep să se modifice. Castelul Zâmbetelor este o construcție solidă, cu rol de locuință a tuturor sentimentelor, destinată siguranței, înțelegerii, protecției copilul și a familiei sale.

Vârstă: 7-14 ani (in extenso, și segmentul 15-18 ani)

Structura atelierelor este special concepută astfel încât să ofere o bază teoretică şi practico-ludică în domeniul descoperirii și dezvoltării inteligenței emoționale. Participanții se vor familiariza cu tehnicile de percepție, interpretare și comunicare prin diverse jocuri.

 

 


Toți participanții sunt invitați la „Ateliere serioase de joacă” care sunt reprezentate de cele 4 categorii de jocuri (d.p.d.v. antropologic) sub o atentă supraveghere a animatorilor noștri educaționali:

  • jocuri de competiție (miza întrecerii implică strategii pentru a fi recunoscut ca cel mai puternic, cel mai curajos, cel mai inteligent, cel mai indemânatic învingător, improvizații spontane, șicane stânjenitoare, inconveniente tactice, perseverență etc.): Țară, țară vrem ostași, Leapșa, Lapte gros, Coarda, Statuile, Șotron ș.a.
  • jocuri de rol sau jocuri de simulare (miza jocului depinde de acceptarea temporară a iluziei unui rol, jucătorii devenind ei însiși un personaj mitic, fantastic, realist etc. și conformându-se ca atare regulilor jocului și conveției asumate): Rândunică mută-ți cuibul, Baba Oarba, Rațele și vânătorii, Hoții și vardiștii, Popa prosu’ ș.a.
  • jocuri de dicție sau jocuri de cuvinte (la granița dintre jocurile de competiție și cele de rol): Păsăreasca, Frământările de limbă, Spânzurătoarea, Telefonul fără fir, Fazan ș.a.
  • jocuri de vertij (impun distorsionarea percepției lucide specifică realității cotidiene și instaurează transă ludică haotică): Roaba, Datul în leagăn, Bătaie cu apă, Învârtitul pe loc, Roata, Elasticul ș.a.

Este important ca fiecare participant să deţină următoarele rechizite și materiale: ținută sport adecvată mişcării, o mapă, coli şi/sau un caiet, instrumente de scris și colorat – pentru a putea colecta și nota informații pentru ateliere și de a păstra materialele primite.