Magia Cuvintelor

Tabăra conține o suită de ateliere și se adresează participanților care doresc să-şi dezvolte aptitudinile de creație literară

Descriere: Atelierul cuprinde o serie de tehnici de dezvoltare imaginativă a limbajului şi abilităților artistice, prin însuşirea şi practicarea tehnicilor atât verbale cât și în scris

Vârstă: 7-13 ani

Structura atelierelor este special concepută astfel încât să ofere o bază teoretică şi practică pentru a folosi scrisul ca un instrument artistic de comunicare. Participanții se vor familiariza cu tehnicile de scriere creativă și interpretarea textelor prin activități ludice.

 

 

Modulul 1. StoryTelling

  • Observarea unui model de povestiri;
  • Prezentarea unei idei de povestire în genul tradiției orale (folclor);
  • Proiectarea propriilor voci;
  • Crearea și utilizarea unei hărți imaginare pentru a segmenta o poveste;
  • Folosirea unor criterii pentru a alege o carte pe care să o povestească;
  • Lectura în tăcere și orală;
  • Identificarea unor hărți ale personajelor (principale și secundare) într-o poveste, identificând caracteristici deosebite;
  • Memorarea primelor și ultimelor rânduri dintr-o poveste;
  • Crearea unei introduceri pentru povestirea lor;
  • Pregătirea propriilor prezentări;
  • Identificarea și modificarea unor capcane care pot apărea în timpul povestirii;
  • Exersarea actului de a povesti în fața unui public.

Modulul 2. Creație literară

  • antrenarea abilității de a scrie cu plăcere;
  • pregătirea înainte de a scrie un text;
  • depășirea barierei lipsei de imaginație înainte de scris;
  • dobândirea abilității de a scrie repede;
  • dezvoltarea imaginației cu ajutorul exercițiilor practice și al dezbaterilor;
  • posibilitatea de a interacționa cu ceilalți participanți și evaluarea (și auto-evaluarea) textelor;
  • căpătarea încrederii printr-o serie de exerciții, care se pot practica și acasă, după tabără, pentru a exersa constant scrisul.

 

 


Toți participanții sunt invitați la „Ateliere serioase de joacă” care sunt reprezentate de cele 4 categorii de jocuri (d.p.d.v. antropologic) sub o atentă supraveghere a animatorilor noștri educaționali:

  • jocuri de competiție (miza întrecerii implică strategii pentru a fi recunoscut ca cel mai puternic, cel mai curajos, cel mai inteligent, cel mai indemânatic învingător, improvizații spontane, șicane stânjenitoare, inconveniente tactice, perseverență etc.): Țară, țară vrem ostași, Leapșa, Lapte gros, Coarda, Statuile, Șotron ș.a.
  • jocuri de rol sau jocuri de simulare (miza jocului depinde de acceptarea temporară a iluziei unui rol, jucătorii devenind ei însiși un personaj mitic, fantastic, realist etc. și conformându-se ca atare regulilor jocului și conveției asumate): Rândunică mută-ți cuibul, Baba Oarba, Rațele și vânătorii, Hoții și vardiștii, Popa prosu’ ș.a.
  • jocuri de dicție sau jocuri de cuvinte (la granița dintre jocurile de competiție și cele de rol): Păsăreasca, Frământările de limbă, Spânzurătoarea, Telefonul fără fir, Fazan ș.a.
  • jocuri de vertij (impun distorsionarea percepției lucide specifică realității cotidiene și instaurează transă ludică haotică): Roaba, Datul în leagăn, Bătaie cu apă, Învârtitul pe loc, Roata, Elasticul ș.a.

 


Este important ca fiecare participant să deţină următoarele rechizite și materiale: ținută sport adecvată mişcării, o mapă, coli şi/sau un caiet, instrumente de scris și colorat – pentru a putea colecta și nota informații pentru ateliere și de a păstra materialele primite.