Tabăra conține o suită de ateliere și se adresează participanților care doresc să-şi dezvolte aptitudinile de creație literară.

Descriere: Atelierul cuprinde o serie de tehnici de dezvoltare imaginativă a limbajului şi abilităților artistice, prin însuşirea şi practicarea tehnicilor atât verbale cât și în scris

Vârstă: 7-13 ani

Program: Luni- Vineri

Orar: 8:30-18:30

Structura atelierelor este special concepută astfel încât să ofere o bază teoretică şi practică pentru a folosi scrisul ca un instrument artistic de comunicare. Participanții se vor familiariza cu tehnicile de scriere creativă și interpretarea textelor prin activități ludice.

 

 

Modulul 1. Activități

Activitățile recreative au rolul de a ajuta copiii să se relaxeze și să sporească nivelul de energie necesar unei bune dezvoltări psihice și intelectuale. Activitățile de recreere activă și jocul prezintă o serie de avantaje. Am ales ca această tematică să se axeze pe jocul de cuvinte, pe dicție și pe interpretarea poveștilor. Pe schimbul de povești și continuarea lor în caruselul imaginației fiecărui participant din grup.

Scopul Atelierului de minciuni este de conștientizare și delimitare clară a Realității de Abstract, când și de ce folosim metafora în cotidian.

Cu ajutorul cuvintelor vom experimenta călătoria în lumea ideală a fiecărui participant, la sânul mamei-natură, vom povesti din diverse poziții și roluri: personaj, narator, conflict, dialog, descriere, atmosferă, stil.

 


Toți participanții sunt invitați la „Ateliere serioase de joacă” care sunt reprezentate de cele 4 categorii de jocuri (d.p.d.v. antropologic):

jocuri de competiție (miza întrecerii implică strategii pentru a fi recunoscut ca cel mai puternic, cel mai curajos, cel mai inteligent, cel mai indemânatic învingător, improvizații spontane, șicane stânjenitoare, inconveniente tactice, perseverență etc.): Țară, țară vrem ostași, Leapșa, Lapte gros, Coarda, Statuile, Șotron, ș.a.m.d.

jocuri de rol sau jocuri de simulare (miza jocului depinde de acceptarea temporară a iluziei unui rol, jucătorii devenind ei însiși un personaj mitic, fantastic, realist etc. și conformându-se ca atare regulilor jocului și conveției asumate): Rândunică mută-ți cuibul, Baba Oarba, Rațele și vânătorii, Hoții și vardiștii, Popa prosu’, ș.a.m.d.

jocuri de dicție sau jocuri de cuvinte (la granița dintre jocurile de competiție și cele de rol): Păsăreasca, Frământările de limbă, Spânzurătoarea, Telefonul fără fir, Fazan, ș.a.m.d.

jocuri de vertij (impun distorsionarea percepției lucide specifică realității cotidiene și instaurează transă ludică haotică): Roaba, Datul în leagăn, Bătaie cu apă, Învârtitul pe loc, Roata, Elasticul, ș.a.m.d.

 


Este important ca fiecare participant să deţină următoarele materiale: ținută sport adecvată mişcării, o mapă, coli şi/sau un caiet, instrument de scris – pentru a păstra materialele primite, să poată colecta și nota informații pentru ateliere.